مراحل دریافت پروانه کسب

شرح مراحل دریافت پروانه کسب

بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست و چهارم اسفند ماه یکهزار و چهارصد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۳۰ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۱۱/۷۷۸۹ـ ۱۴۵ مورخ ۱۴۰۱/۲/۵ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده؛

لذا برای صدور پروانه کسب در رسته مشاورین املاک اولین اقدام مراجعه به اتحادیه املاک و درخواست تشکیل پرونده و تکمیل آن برای صدور پروانه تخصصی مشاورین املاک از سازمان محترم ثبت اسناد و املاک می‌باشد.

پس از گذراندن مراحل دریافت پروانه تخصصی متقاضیان پروانه کسب نیاز است که در دوره کلاس‌های احکام تجارت و کسب و کار ثبت نام نموده و مدرک دوره را دریافت نمایند؛

” متقاضیان جهت اطلاع از سامانه آموزش آنلاین شهرستان خود، می‌توانند بر روی لینک زیر کلیک نموده و با انتخاب استان و شهرستان، آدرس سامانه آموزش آنلاین مربوط به شهرستان خود را مشاهده نمایند. “

در نهایت پس از دریافت دو(2) مدرک گفته شده در بالا متقاضی می‌بایست با در دست داشتن مدارک ذیل در سامانه درگاه مجوز های کشورثبت نام نماید.

  • استعلام کدپستی از پیشخوان دولت
  • اصل یا برابر با اصل مدرک تخصصی (پروانه تخصصی از ثبت اسناد و املاک)
  • اصل یا برابر با اصل مدرک گذارندن دوره احکام و تجارت و کسب و کار
  • اصل یا برابر با اصل اجاره نامه یا سند مالکیت (به انضمام مدرک تجاری ملک)