سامانه استعلام الکترونیکی املاک

ثبت من

یکی از مهم ترین اقداماتی که هر خریدار ملکی پیش از عقد قرارداد می بایست انجام دهد، مراجعه به سامانه استعلام الکترونیکی املاک به نشانی اینترنتی ssaa.ir است. خریداران با استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیش از خرید، از اصالت سند ملک کسب اطمینان کرده و می توانند ادامه مراحل خرید ملک مد نظر خود را طی کنند. در این مقاله می توانید راهنمای تصویری نحوه استعلام سند مالکیت با بارکد از سامانه استعلام الکترونیکی ملک را مشاهده کنید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

 

معرفی سامانه استعلام الکترونیکی ملک

هر ملکی دارای یک برگه رسمی و قانونی است که در آن تمامی اطلاعات مربوط به ملک از جمله اطلاعات صاحب آن درج شده است. به این برگه قانونی سند گفته می شود که استعلام از بابت اعتبار و آخرین وضعیت آن مهم ترین و ضروری ترین کاری است که هر خریداری پیش از تنظیم معامله باید انجام دهد. استعلام سند ملک از بروز هر گونه کلاهبرداری جلوگیری می کند به همین دلیل هم از گذشته تا الان تمامی خریداران و سرمایه گذاران پیش از انجام معامله از طریق روش های موجود برای استعلام گیری اقدام می کنند. 

در گذشته تنها راه استعلام و کسب اطلاع از وضعیت سند، مراجعه حضوری به اداره ثبت اسناد و املاک شهر محل سکونت بود. این روش در عین موثر بودن باعث انتظار و به هدر رفتن زمان زیادی می شد به همین دلیل هم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه ای را راه اندازی کرد تا از این طریق بتواند برخی خدمات را مانند خدمات استعلام گیری به صورت آنلاین و غیرحضوری به شهروندان ارائه دهد. سامانه ssaa.ir، سامانه استعلام الکترونیکی ملکی است و شهروندان می توانند با مراجعه به آن مراحل استعلام گیری را طی کنند.

با مراجعه به سامانه استعلام الکترونیکی ملک خریداران گرامی می توانند پیش از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و تنظیم سند، از اینکه مشکلاتی چون عدم تفکیک سند و تنظیم سند توسط غیر مالک و فروش ملک و … برای آن ها اتفاق نخواهد افتاد کسب اطمینان کنند. با استعلام الکترونیکی ملک با کد ملی یا استعلام سند مالکیت با بارکد از سامانه استعلام الکترونیکی ملک، خدماتی چون: تقاضای فتوکپی برابر اصل، درخواست تنظیم سند رسمی و ارسال مدارک آن و پیگیری و آگاهی از آخرین وضعیت تنظیم سند رسمی دریافت خواهید کرد.

همچنین بررسی کنید

فیلم آموزشی پنل مشاور املاک

فیلم آموزشی پنل مشاور املاک

آشنایی با نحوه ورود و محیط کاربری پنل مشاوران املاک